بازار هدف کسب و کار خود را شناسایی کنید

برای موفقیت در هر حرفه و شغلی ابتدا باید بازار هدف کسب‌وکار خود را شناسایی کنید. در این مطلب همه چیز را درباره شناخت بازار هدف، شناخت مخاطب در کسب و کار و نحوه انتخاب بازار هدف صحبت خواهیم کرد.

بازار هدف چیست؟

بازار هدف یا تارگت مارکت، مجموعه‌ای از افراد هستند که یک کسب‌ و کار می خواهد محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها بفروشد. این افراد یک سری نیازها و علایق مشترک دارند که آن کسب‌ و کار می‌تواند به راحتی به آن‌ها را جواب دهد.

مثلاً کسی که می‌خواهد یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بزند، بازار هدفش اکثرا خانم‌ها هستند. کسی که می‌خواهد دوربین عکاسی بفروشد، به سراغ عکاسان می‌رود.

شناخت بازار هدف، اولین قدمی است که در تعیین «بیزنس پلن» یک کسب‌ و کار باید برداشته شود، افرادی که در این بازار مورد هدف قرار می‌گیرند، پایه و اساس «استراتژی بازاریابی» را تشکیل می‌دهند.

یکی از اساسی‌ترین دلایل موفقیت کسب‌وکار شما همین شناسایی بازار هدف است. شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند تا روی تمام ابعاد بیزنس خود تمرکز کنید.

چگونه مشتری های هدف را پیدا کنیم؟

1. از دور و بر خودتان شروع کنید

2. سری به مشتریان فعلی خود بزنید

3. دنیای رقبا را فراموش نکنید

4. اطلاعات دموگرافی مشتریان را بررسی کنید

5. جزئیات سایکوگرافی مشتریان را دست کم نگیرید

6. از قیف بازاریابی کمک بگیرید

7. خودتان وارد عمل شوید

8. اینترنت را زیر و رو کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *